Produkthjelp og retur

Retur/reklamasjon

Om du angrer på et kjøp du har gjort hos oss, må du fylle ut angreskjema som er mottatt på e-post og returnere oss varen og angreskjema så snart som mulig og senest innen 60 dager fra du mottok pakken.

Dersom du benytter deg av angrefristen, må du selv sende returen og betale for returfrakt.

Om du har kjøpt klær og det viser seg at det er i feil størrelse, vil vi sende deg ny vare i riktig størrelse kostnadsfritt.

Intimprodukter kan ikke returneres om forpakningen er brutt!

Les våre KJØPSBETINGELSER

Du trenger ikke kontakte oss på forhånd om du ønsker å benytte deg av angreretten.

Returadresse: 

Acalis AS
Mølledalen16
4319 Sandnes

Kontakt oss

Mangel eller skader på varen

Varen min mangler. Hva gjør jeg?

Hvis en eller flere varer mangler i forsendelsen din ber vi deg kontakte oss via vårt kontaktskjema. Kontaktskjema må inneholde ditt ordrenummer og varenummer på varen(e) som mangler. 

Jeg har mottatt feil vare. Hva gjør jeg?

Hvis du har mottatt en annen vare enn det som står på ordrebekreftelsen din ber vi deg kontakte oss via vårt kontaktskjema. Kontaktskjema må inneholde ditt ordrenummer og en kort beskrivelse på hva som er feil.

Varen min er transportskadet. Hva gjør jeg?

Gjør en anmerkning om skaden på sjåførens håndterminal/fraktbrev.

Ta deretter kontakt med kundesenteret vårt på tlf 407 27 151 eller bruk vårt kontaktskjema.

Inntil saken er avklart ber vi deg ta vare på produktet og emballasjen.

Les mer om angrerett.

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten  gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste  avsnitt). 

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du  mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i  ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides  denne fristen til tre måneder.  

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet  være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den.  

Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid.  

Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi har risikoen for  transporten tilbake til oss.  Ved retur av hele ordren er vi forpliktet til å betale tilbake til deg  det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc.  Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. 

Produktet sendes tilbake til oss i  originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten,  fremgår av angrerettskjemaet. 

Angreretten gjelder ikke for  DVD‐plater, utstyr som er ment å bruke intimt eller truser, når  forseglingen på produktet er brutt. Vi gjør oppmerksom på at  intimprodukter ikke lenger regnes som "i samme stand" dersom de er brukt/testet eller forpakningen er brutt, dette siden de da  ikke lenger kan selges.  

Angreretten gjelder ikke, viser til Angrerettsloven §12:  

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side 
b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake 
c) varer som raskt forringes fysisk 

Reklamasjon

Ved mottak av varen, anbefales det å kontrollere denne for  eventuelle feil og mangler. 

Om du har mottatt en vare med  feil eller mangler, vennligst kontakt kundeservice så fort som mulig etter at feilen er oppdaget. 

Lyst & Lek står for fraktomkostningene. 

Avvent bytte‐ eller returanvisninger fra kundeservice. 

Ved eventuell feilleveranse ber vi deg kontakte kundeservice med en gang, for hurtigst mulig behandling. 

Forventet  returtid  er  10‐14  dager  fra  varen  er  avsendt.  

Lyst & Lek forbeholder seg retten til å nekte mottakelse av varelinjer om ovenforstående retningslinjer ikke følges. 

En kunde som ønsker å gjøre bruk av sin rett til å fremme klage vedrørende et bestilt produkt, skal kontakte Lyst & Lek så snart som mulig etter at defekten ble oppdaget. Kunden har rett til å fremme en klage på produkter kjøpt på nettstedet innen 2 år etter å ha mottatt produktet, eller innen 5 år på varer som er ment å vare vesentlig lengre  enn 2 år. Batterier har 6 måneders reklamasjonsrett.